Juno простежив за еволюцією юпітеріанської плями

У червні 2020 року південноафриканський астроном-любитель Клайд Фостер (Clyde Foster) виявив нове утворення в атмосфері Юпітера, розташоване на південний схід від знаменитої Великої Червоної Плями (БКП). За щасливим збігом, всього через два дні після цього апарат Juno в черговий раз зблизився з газовим гігантом та зазнімкував формацію, що отримала неофіційне прізвисько «Пляма Клайда».

На думку вчених, новоутворення спочатку являло собою хмарний шлейф, який піднявся у верхні шари атмосфери Юпітера. Подібні події періодично відбуваються в цих широтах. Шлейф швидко опав і всього через кілька тижнів спостерігачі відзначили, що тепер він виглядає як темна пляма.

Під час чергового візиту Juno до Юпітера в квітні 2021 року космічному апарату вдалося знову зазнімкувати Пляму Клайда, а точніше кажучи — її залишки. За цей час вона не тільки значно віддалилася від БКП, а й перетворилася в складну ниткоподібну структуру. Зараз формація вдвічі перевищує по ширині вихідний шлейф, а по довжині — втричі. На думку планетологов, ця структура зможе існувати в юпітеріанській атмосфері ще довго.

За матеріалами https://www.missionjuno.swri.edu