James Webb зазнімкував пилові хмари в сусідній галактиці

Космічний телескоп James Webb (JWST) зазнімкував неправильну галактику NGC 6822. Знімок демонструє розподіл пилу всередині неї.

Галактика NGC 6822 (знімок James Webb). Джерело: ESA

NGC 6822 є одним із найближчих сусідів Чумацького Шляху. Вона являє собою неправильну галактику, розташовану на відстані 1,5 млн світлових років від Землі. NGC 6822 вирізняється дуже низькою металевістю (вмістом елементів, важчих за водень і гелій), що робить її ідеальною природною лабораторією для дослідження процесів, які відбувалися в ранньому Всесвіті. Серед них еволюція зір і життєвий цикл міжзоряного пилу.

Усе це послужило мотивом для проведення спостережень NGC 6822 з використанням JWST. Він зазнімкував галактику за допомогою камери ближнього інфрачервоного діапазону NIRCam і камери середнього інфрачервоного діапазону MIRI. Такий підхід дає змогу астрономам збирати максимум інформації про об’єкт, який їх цікавить. MIRI особливо чутлива до багатих газом областей (жовті вихори на представленому знімку), а NIRCam підходить для спостереження щільних полів зір.

Спостереження JWST дали змогу скласти карту розподілу газу та пилу всередині NGC 6822. Зроблений телескопом знімок демонструє щільні скупчення хмар у центрі галактики. У певних місцях через них просвічують зорі, а також фонові галактики.

Варто згадати, що свого часу NGC 6822 відіграла досить важливу роль в історії науки. У середині 1920-х років цю галактику активно вивчав видатний астроном Едвін Габбл (на честь нього названо знаменитий телескоп). Вона стала першим об’єктом, для якого вдалося довести, що він знаходиться за межами нашої галактики. Це дало змогу поставити крапку в суперечках про те, чи простягається Всесвіт за межі Чумацького Шляху.

За матеріалами https://esawebb.org