Іран запустив дослідницький супутник на високу орбіту

У суботу Іран запустив на орбіту новий дослідницький супутник «Сорайя». Корпус вартових ісламської революції вже повідомляє про нову важливу перемогу. Водночас уряд США заявляє про небезпеку, яка може виникнути у зв’язку з розвитком ракетних технологій у цій країні.

Іран запустив дослідницький супутник
Іран запустив дослідницький супутник. Джерело: phys.org

Іран запустив супутник

У суботу, 19 січня, Іран запустив на орбіту свій новий супутник «Сорайя». Апарат позиціюється як дослідницький, проте його розробкою чомусь займався Корпус вартових ісламської революції. Це військова, сильно політизована та ідеологізована організація, дуже далека від теми мирних досліджень космосу.

Сполучені Штати неодноразово застерігали Іран від таких запусків, заявляючи, що ця ж технологія може бути використана для балістичних ракет, зокрема призначених для доставлення ядерної боєголовки. Ісламська Республіка, своєю чергою, заявляє, що її супутникові та ракетні запуски мають виключно цивільну або оборонну мету, заперечуючи будь-які амбіції щодо створення атомної зброї.

Згідно з повідомленнями іранських інформаційних агентств, запуск був успішний. При цьому вони посилаються на заяву все того ж Корпусу вартових ісламської революції. Супутник перебуває на цільовій орбіті.

Характеристики супутника та ракети-носія

Інформаційна агенція цитує міністра телекомунікацій Іссу Зарепура, який повідомив, що супутник вагою близько 50 кг був виведений на орбіту висотою 750 км над Землею. Саме останній факт подається іранцями як революційний.

Досі країні не вдавалося виводити космічні апарати на висоту понад 500 км, що вже є середніми орбітами. Ракета «Гаем-100», яка для цього використовувалася, виготовлена аерокосмічною організацією Корпусу вартових ісламської революції. Вона є першим триступеневим носієм цієї країни.

Хоча в минулому Тегеран мав кілька невдалих запусків супутників, успішний старт його першого військового супутника «Нур-1» на орбіту у квітні 2020 року викликав різку критику з боку Сполучених Штатів. Інші західні уряди висловили подібні занепокоєння щодо аерокосмічної програми Ірану.