Інженери NASA намагаються витримати графік запуску JWST

Космічні технології Новини астрономії, астрофізики та космології

Телескоп Джеймса Вебба (James Webb Space Telescope — JWST) можна назвати одним з найвідоміших космічних «довгобудів» в історії. Коли обсерваторію тільки-но почали проєктувати, передбачалося, що вона вирушить у космос у 2010 році. Проте з того часу її запуск неодноразово відкладався. Останнє перенесення відбулося влітку 2018 року. Тоді NASA затвердила 30 березня 2021 року як нову дату запуску JWST.

За наступні півтора року інженерам компанії Northrop Grumman та спеціалістам NASA, які займаються будівництвом космічної обсерваторії, вдалося досягти помітного прогресу. Були проведені успішні тести на розгортання сонцезахисного екрана та вторинного дзеркала телескопа, його прилади пройшли випробування у вакуумній камері. А у серпні всі компоненти JWST були вперше з’єднані в єдине ціле.

Однак, говорити про те, що всі складнощі позаду, поки що передчасно. У недавньому інтерв’ю один зі співробітників проєкту повідомив, що в інженерів Northrop Grumman залишився лише двомісячний резерв часу, який можна використовувати для усунення виявлених неполадок та дефектів у конструкції телескопа. Якщо під час нових випробувань виникне якась справді серйозна проблема, команда вже не встигне вкластися в намічений термін і дату запуску JWST вкотре доведеться перенести.

Втім, і Northrop Grumman, і NASA висловлюють впевненість у тому, що намічений графік вдасться витримати. Зрештою, JWST вже пройшов усі ключові тести та не повинен піднести жодних нових «сюрпризів».

Найближчим часом інженери збираються провести фінальну перевірку процедури розгортання теплозахисного екрана, а також ще раз піддати космічний апарат акустичним та вібраційним тестам, що симулюють вплив, який він зазнає під час запуску. Якщо все пройде добре, наприкінці 2020 року телескоп буде зібраний та підготовлений до транспортування на космодром Куру у Французьку Гвіану. Звідти JWST буде запущений ракетою Ariane 5, після чого вийде на гало-орбіту в районі точки Лагранжа L2 системи «Сонце-Земля».