Insight зареєстрував рекордний марсотрус

18 вересня поточного року Insight відзначив свій 1000-й сол (марсіанську добу) перебування на Марсі. За цікавим збігом, саме цього дня апарат зареєстрував одні з найсильніших підземних поштовхів за час своєї місії. Їхня магнітуда склала 4,2 бала. А всього за кілька тижнів до цього, 25 серпня, Insight «почув» ще два марсотрясіння інтенсивністю 4,2 і 4,1 бала. Для порівняння: попередня рекордна сейсмічна подія мала магнітуду 3,7 бала і сталася 2019 року.

Апарат Insight. Джерело: NASA/JPL-Caltech

У той час як учені тільки почали аналізувати зібрані 18 вересня дані, вони вже встановили деякі факти про марсотрясіння, що сталися 25 серпня. Епіцентр поштовхів магнітудою 4,2 бала розташовувався у 8500 км від Insight, що є рекордним показником. Джерело більшості попередніх марсотрясінь зосереджувалося в регіоні Борозн Цербера (Cerberus Fossae), відстань до якого становить 1600 км. За одним із найбільш інтригуючих припущень, Insight «почув» марсотрус, що відбувся в долині Марінера — найбільшого каньйону Сонячної системи.

Епіцентр другої серії поштовхів магнітудою 4,1 бала розташовувався набагато ближче до апарата: відстань до нього склала всього 925 км. При цьому їхні характеристики помітно відрізнялися від більш далекого марсотрясіння.

Варто нагадати, що Insight має серйозні проблеми з енергією через пил, що скупчився на панелях його сонячних батарей. Однак фахівцям удалося тимчасово стабілізувати ситуацію за рахунок використання незвичайного методу. Його суть полягає у скиданні піску поряд із панелями за допомогою ковша. Потік вітру підхопив піщинки, й вони змогли «збити» частину забруднень, що збільшило вироблення енергії. Це, а також зміна сезонів, дозволило продовжити моніторинг сейсмічної активності Червоної планети.

За матеріалами: https://www.jpl.nasa.gov