Індія заявила про успішне випробування протисупутникової зброї

Космічні технології

Прем’єр-міністр Індії Нарендра Моді оголосив про успішне випробування протисупутникової ракети. За його словами, вона вразила апарат, який знаходився на навколоземній орбіті. У своєму мікроблозі Twitter індійський прем’єр назвав цю подію «історичним досягненням» та «моментом гордості для всієї нації», яке доводить, що Індія стала космічною державою.

In the journey of every nation there are moments that bring utmost pride and have a historic impact on generations to come.

One such moment is today.

India has successfully tested the Anti-Satellite (ASAT) Missile. Congratulations to everyone on the success of #MissionShakti.

— Chowkidar Narendra Modi (@narendramodi) 27 марта 2019 г.

За деякими даними, індійська ракета могла збити 740 – кілограмовий супутник Microsat-R, призначений для дистанційного спостереження Землі. Він був запущений ракетою-носієм PSLV у січні 2019 року. Апарат був на 270-кілометровій орбіті.

Усього за два тижні в Індії відбудуться парламентські вибори. Нарендра Моді виборює переобрання на посаду прем’єра — і те, що випробування було здійснено саме зараз, видається явно не випадковим. Також варто зазначити, що заява про знищення супутника поки що не отримала підтвердження із незалежних джерел.

Якщо повідомлення про результати тесту підтвердиться, Індія стане четвертою країною після СРСР, США та Китаю, яка успішно випробувала протисупутникову зброю. Востаннє ракета знищувала космічний апарат понад десять років тому. У 2007 році Китай збив метеосупутник FY-1C, який знаходився на 865-кілометровій полярній орбіті. Результатом тесту стало утворення декількох тисяч уламків, які відстежуються. Більшість із них, як і раніше, перебуває у космосі. 20 лютого 2008 року американська ракета вразила супутник-шпигун USA-193, який вийшов з ладу. Оскільки апарат знаходився на куди нижчій, 250-кілометровій орбіті, більшість утворених уламків, незабаром згоріла в атмосфері.