Hubble зазнімкував спіральну галактику в сузір’ї Скульптора

На цьому зображенні, отриманому за допомогою космічного телескопа Hubble, можна побачити спіральну галактику NGC 613, розташовану на відстані 67 млн світлових років у сузір’ї Скульптора.

Спіральна галактика NGC 613 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, G. Folatelli

Як і наш Чумацький Шлях, NGC 613 має перемичку (бар) — довгасту структуру, що перетинає галактичний центр, з якої «виростають» спіральні рукави. Дві третини відомих нам спіральних зоряних систем мають перемички. Але, як показують спостереження, у минулому цей показник був помітно меншим. Тому багато астрономів приділяють їх вивченню особливу увагу, вважаючи, що в них можуть бути приховані важливі відомості про те, як відбувається утворення та еволюція спіральних галактик.

З інших примітних рис NGC 613 варто відзначити досить потужне джерело радіовипромінювання, виявлене в її ядрі. Судячи з усього, воно приховує чорну діру, маса якої порівнянна з аналогічним надщільним об’єктом у центрі Чумацького Шляху. Також відносно недавно (у 2016 році) астрономи зареєстрували в цій галактиці спалах наднової. Його джерелом став колапсуючий жовтий надгігант, який завершив свій життєвий цикл.