Hubble зазнімкував новий шторм Юпітера

Група супроводу місії космічного телескопа Hubble опублікувала нове дивовижне зображення. Воно було отримане 25 серпня 2020 року в рамках програми OPAL (Outer Planet Atmospheres Legacy), призначеної для моніторингу сезонних змін зовнішніх планет Сонячної системи.

Знімок Юпітера, зроблений телескопом Hubble 25 серпня 2020 року. Джерело: NASA, ESA, A. Simon (Goddard Space Flight Center) and MH Wong (University of California, Berkeley) and the OPAL team.

Метою нових спостережень Hubble став Юпітер. У момент знімкування він був на відстані 653 млн км від Землі. Знімок демонструє багато деталей атмосфери газового гіганта. Крім добре знайомих усім любителям астрономії хмарних поясів та Великої Червоної Плями (ВЧП), ми також можемо побачити нову формацію — яскравий білий шторм, що розтягнувся у північних широтах газового гіганта. Він знаходиться у лівій верхній частині диска планети.

Білий шторм був уперше помічений 18 серпня 2020 року. З того часу в цьому регіоні утворилися ще два вихори. Шторм рухається зі швидкістю 560 км/год, та залишає за собою добре помітні атмосферні обурення. Варто зазначити, що подібний феномен є регулярним та відбувається в середньому один раз на шість років. Це дає астрономам чудову можливість заздалегідь підготуватися до його спостережень.

Що стосується ВЧП, то результати останніх спостережень свідчать, що вона все ще продовжує зменшуватися в розмірах, хоча останнім часом цей процес дещо сповільнився. Зараз діаметр шторму становить 15,8 тис. км, це все ще більше за діаметр Землі.

Під ВЧП можна побачити інший великий юпітеріанський шторм, відомий під назвою Овал BA. Він утворився у 2006 році та спочатку мав червоний колір, потім поступово змінив його на білий. Але, судячи з останніх знімків, Овал BA знову почав «червоніти». У поле зору Hubble також потрапила Європа — один із найбільших супутників Юпітера, який стане метою для майбутніх місій Europa Clipper та JUICE.

Комбіноване зображення Юпітера, отримане зі знімків у видимому, ближньому інфрачервоному та ультрафіолетовому діапазонах. Джерело: NASA, ESA, A. Simon (Goddard Space Flight Center), and M. H. Wong (University of California, Berkeley) and the OPAL team.

Варто додати, що група супроводу місії Hubble також опублікувала комбіноване зображення Юпітера, зроблене зі знімків у видимому, ближньому інфрачервоному та ультрафіолетовому діапазонах. Такі знімки дають можливість астрономам краще зрозуміти розподіл шарів серпанка та частинок в атмосфері планети.

За матеріалами https://www.spacetelescope.org