Hubble зазнімкував «Дику качку»

На представленому знімку космічного телескопа Hubble зображена частина розсіяного зоряного скупчення Messier 11 (M11), розташованого в екваторіальному сузір’ї Щита на відстані 6 тис. світлових років від Сонця. Скупчення також відоме під ім’ям «Дика качка». Воно отримало таке незвичайне прізвисько завдяки тому, що його найяскравіші зорі утворюють V-подібну фігуру, яка чимось нагадує зграю качок, що летить.

Кулясте скупчення M 11. Джерело: ESA/Hubble & NASA, P. Dobbie et al.

M11 є одним з найбільш різнорідних і одним з найбільш щільних серед усіх відомих розсіяних скупчень. Воно містить близько 2900 світил, що сформувалися близько 220 млн років тому. На порівняльну молодість скупчення вказують розташовані в його центрі гарячі зорі, що випускають блакитне світло.

Поперечник M11 становить близько 20 світлових років. Завдяки компактності воно більше схоже на кулясте, ніж на розсіяне скупчення. Однак у майбутньому ситуація зміниться. Подібні об’єкти не відрізняються довговічністю — їхні «мешканці» не так сильно пов’язані гравітацією, як зорі кулястих скупчень. Зовнішні чинники (такі, як проходження через молекулярні хмари або галактичні рукави) поступово порушуватимуть стабільність M11, «відриваючи» від нього окремі світила. Зрештою, скупчення повністю розпадеться.

Невдале дослідження виявило дивну особливість Чумацього Шляху