Hubble сфотографував зоряну колиску

Галактики є основними місцями народження зір та планетних систем через те, що в них міститься велика кількість міжзоряного газу та пилу. Згодом вони об’єднуються у холодні молекулярні хмари. Під дією різних зовнішніх факторів пилові зерна всередині них можуть почати злипатися, формуючи щільніші ділянки. Так виникають зоряні колиски – компактні області зореутворення.

Газова глобула у сузір’ї Кассіопеї. Джерело: ESA/Hubble & NASA, R. Sahai

На цьому дивовижному знімку Hubble показана одна з таких зоряних колисок, відома під позначенням J025027.7 +600849. Вона розташована в сузір’ї Кассіопеї і належить до класу т.зв. вільно плаваючих газових глобул, що випаровуються (frEGGs).

Очевидно, подібні структури є попередниками маломасивних зір. По міру збільшення щільності ці скупчення речовини починають колапсувати під впливом своєї гравітації. При стисканні глобула нагрівається, а в її центральній частині утворюється протозоря. При цьому вона може мати недостатньо велику масу, щоб у її надрах могли підтримуватись термоядерні реакції за участю водню. У такому разі протозоря стає коричневим карликом.

За матеріалами: https://spacetelescope.org