Hubble сфотографував супутник галактики Андромеди

Новини астрономії, астрофізики та космології

Чумацький Шлях має цілий набір супутників – невеликих галактик, що обертаються навколо нього, подібного до того, як планети обертаються навколо зірок. На цей час астрономи ідентифікували кілька десятків таких об’єктів, які гравітаційно пов’язані з нашою Галактикою.

Інші великі галактики також мають власні супутники. Не є винятком і найбільша зіркова система Місцевої групи – Туманність Андромеди (M31). На представленому знімку, зробленому телескопом Hubble, зображений один із її супутників, відомий під позначенням M110. Астрономи відносять його до класу карликових еліптичних галактик.

М110 є найяскравішим серед усіх відомих нам супутників Туманності Андромеди. Він також розташований на відстані 2,9 млн світлових років від Чумацького Шляху. Як і більшість еліптичних галактик, цей об’єкт характеризуються практично повною відсутністю будь-яких видимих ​​структур та переважанням у його складі старих червоних зірок.

Оскільки еліптичні галактики зазвичай позбавлені запасів міжзоряного газу та не містять регіонів активного зореутворення, їх часто називають «мертвими». Проте астрономи виявили у центрі М110 популяцію молодих світил. Це говорить про те, що галактика ще жива і продовжує виробляти нові зорі.

За матеріалами: https://www.spacetelescope.org