Hubble сфотографував п’ять зображень далекого квазара

На перший погляд це зображення, отримане телескопом Hubble, демонструє якийсь дивовижний об’єкт далекого космосу — чотири яскравих джерела світла, що оточують центральну галактичну пару. Але лише частина з цих об’єктів існує насправді. Інші являють собою оптичну ілюзію, існування якої було вперше передбачене Загальною теорією відносності.

Гравитаційна лінза 2M1310-1714. Джерело: ESA/Hubble & NASA, T. Treu

В реальності ми спостерігаємо лише три об’єкти — пару галактик на передньому плані та далекий фоновий квазар, відомий під позначенням 2M1310-1714. Гравітація галактик зіграла роль гігантської лінзи, посиливши світло квазара (що зробило можливим його спостереження) і в буквальному сенсі викрививши його. Через це у нас виникає враження, начебто галактики оточені чотирма яскравими об’єктами, в той час як насправді він один, і при цьому перебуває набагато далі.

Більш детальний аналіз даних показав, що гравітаційна лінза створила не чотири, а п’ять зображень квазара. У центрі знімка обсерваторії Hubble можна помітити слабку цятку, яка відповідає ще одній його «копії».

За матеріалами: https://esahubble.org