Hubble сфотографував «примарне обличчя»

Група супроводу місії Hubble опублікувала зображення об’єкта далекого космосу, відомого під позначенням Arp-Madore 2026-424 (AM 2026-424). Завдяки своїй химерній формі, а також орієнтації щодо Землі він чимось нагадує «примарне обличчя».

Галактика Arp-Madore 2026-424 (фото Hubble). Джерело: NASA, ESA, J. Dalcanton, B.F. Williams і M. Durbin (University of Washington)

Насправді AM 2026-424 є системою, що утворилася в результаті недавнього злиття двох галактик (відстань до них оцінюється в 700 млн світлових років). Зіткнення призвело до формування характерної кільцеподібної структури, що складається з осередків інтенсивного зореутворення. Щоправда, за мірками віку Всесвіту вона проіснує недовго.

Оскільки балджі AM 2026-424 (центральні згущення галактик, що зіткнулися), видимі як «очі примари», мають приблизно однаковий діаметр, це говорить про те, що залучені в зіткнення системи також були зіставні за розмірами. Здебільшого під час таких подій маленькі галактики поглинаються їх більшими сусідами. На додаток, в цьому випадку саме зіткнення відбувалося за досить рідкісним сценарієм «лоб у лоб», тоді як більшість їх, як правило, відбувається за дотичною.

Зображення AM 2026-424 було отримано орбітальним телескопом у рамках програми «Моментальні знімки», коли Hubble робить фотографії цікавих космічних об’єктів у проміжках між запланованими науковими спостереженнями. Втім, такі перерви трапляються дуже рідко. Астрономи прагнуть максимально використати можливості телескопа до того, як він втратить можливість вести спостереження через поступове зношування бортових систем.

За матеріалами: https://www.spacetelescope.org