Hubble сфотографував майбутню «зоряну колиску»

Це зображення, отримане телескопом Hubble, демонструє далекий космічний об’єкт, відомий як J025157.5/600606. Він розташований у сузір’ї Кассіопеї та являє собою так звану вільно плаваючу газову глобулу, що випаровується (frEGG) — область підвищеної густини міжзоряного водню, всередині якої газ захищений від впливу іонізуючого ультрафіолетового випромінювання сусідніх молодих зірок.

Газова глобула J025157.5/600606 (фото космічного телескопа Hubble). Джерело: ESA/NASA, Hubble, R. Sahai

На думку вчених, газові глобули є попередниками маломасивних зірок. У міру збільшення густини ці скупчення матерії починають стискатися під впливом власної гравітації. В ході стискання вони нагріваються, а в їхніх центральних частинах утворюються протозірки. Часом маса такого об’єкта виявляється недостатньою для підтримки термоядерних реакцій за участю водню в його надрах. При цьому замість зірки виникає коричневий карлик.

Цікаво, що J025157.5/600606 знаходиться всередині «гарячої» бульбашки. Вона утворилася після того, як сусідня новонароджена зірка іонізувала навколишні хмари водню. Межа між холодною глобулою і гарячим газом показана на зображенні фіолетовим і синім кольорами.

За матеріалами: https://spacetelescope.org