Hubble зазнімкував галактику NGC 4535

На цьому дивовижному знімку, зробленому космічною обсерваторією Hubble, зображена галактика NGC 4535, розташована на відстані 50 млн світлових років від Чумацького Шляху в сузір’ї Діви.

Галактика NGC 4535 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble, NASA, J. Lee, PHANGS-HST

Як і наш «зоряний острів», NGC 4535 є спіральною галактикою з перемичкою. При спостереженнях у невеликий телескоп вона має туманний і навіть трохи «примарний» вигляд. Через це у 1950-х роках відомий астроном-аматор Ліланд Коупленд (Leland Copeland) дав їй прізвисько «Втрачена галактика».

Зрозуміло, Hubble має значно більші технічні можливості, ніж звичайні телескопи. Його знімки демонструють безліч яскравих кольорів у різних регіонах NGC 4535. І це не просто гарне зображення: різні кольори вказують на склад зоряного населення галактики. Так, блакитні відтінки спіральних рукавів говорять про наявність великої кількості молодих та гарячих зір. Своєю чергою, жовтий, що переважає в галактичному центрі, вказує на підвищену концентрацію найстаріших та холодних світил.

Також варто зазначити, що NGC 4535 є однією з найбільших галактик у скупченні Діви. Це скупчення об’єднує майже дві тисячі зоряних систем, загальна маса яких у десять квадрильйонів перевищує сонячну.

За матеріалами  https://esahubble.org