Hubble провів спостереження згасаючої наднової

У січні 2018 року в спіральній галактиці NGC 2525, розташованій за 70 мільйонів світлових років від Чумацького Шляху, спалахнула наднова. На піку яскравості її світність була в 5 мільярдів разів вищою за сонячну. Ця подія отримала позначення SN 2018gv.

Галактика NGC 2525. Джерело: NASA, ESA, A.Riess (STScI/JHU) і команда SH0ES

Спалах віднесли до типу Іа. Такі наднові спалахують в результаті того, що білі карлики перевищують ліміт Чандрасекара (він становить приблизно 1,44 сонячної маси). Зазвичай це відбувається в результаті акреції (перетікання) на них речовин з зірки-супутника. Ключовою особливістю спалахів Ia є те, що вони мають майже однакову максимальну світність. Тому їх активно використовують як «стандартні свічки» для визначення відстаней до інших галактик.

Ця обставина дозволила астрономам включити SN 2018gv в програму SH0ES (Supernovae H0 for the Equation of State). Її основною метою є визначення швидкості, з якою розширюється Всесвіт. Ще в лютому 2018 року телескоп Hubble почав спостерігати за надновою.

Загалом космічна обсерваторія «стежила» за SN 2018gv протягом одного року. Поєднавши знімки, отримані телескопом, вчені створили даний таймлапс, наочно продемонструвавши процес поступового згасання наднової.