Галактики Антени

На цьому чудовому зображенні показані дві галактики NGC 4038 та NGC 4039, що зіштовхуються, також відомі під неофіційною назвою «Антени». Вони розташовані на відстані 62 млн світлових років у сузір’ї Ворона.

Антени Галактики. Джерело: NASA/ESA/SAO/CXC/JPL-Caltech and STScI

Колись NGC 4038 та NGC 4039 були звичайними спіральними галактиками, що нагадували наш Чумацький Шлях. Але зіткнення змінило все. Почавшись сотні мільйонів років тому, воно до невпізнання спотворило форму обох зоряних систем, зруйнувавши їх спіральні структури. Гравітаційна взаємодія призвела до того, що з галактик було викинуто безліч світил, що утворили два добре помітні потоки. Крім того, воно спровокувало спалах зореутворення. Найбільш масивні зі знову народжених зір вже вичерпали запаси водневого термоядерного «пального» і перетворилися на наднові.

Представлене зображення складено зі знімків, зроблених трьома “Великими обсерваторіями” NASA – телескоп Hubble, Spitzer і Chandra. Дані останнього, що працює в рентгенівському діапазоні, демонструють величезні хмари гарячого міжзоряного газу, збагачені елементами, що утворилися внаслідок наднових спалахів. Яскраві точки відповідають рентгенівським джерелам — нейтронним зорям і чорним діркам, що поглинають речовину зі своїх околиць.

Знімки обсерваторії Spitzer демонструють випромінювання теплих хмар пилу, нагрітих молодими світилами. На фотографіях телескопа Hubble видно старі зорі та області активного зореутворення (білий та золотистий колір), а також волокна пилу (коричневий).

За словами астрономів, у найближчі 400 млн років NGC 4038 та NGC 4039 завершать злиття. Результати моделювання свідчать, що вони утворюють єдину еліптичну галактику.

За матеріалами: https://hubblesite.org