Галактика NGC 3254

Представлене зображення було опубліковано на сайті місії Hubble. Воно демонструє галактику NGC 3254, розташовану на відстані близько 100 млн світлових років від Землі в сузір’ї Малого Лева.

Галактика NGC 3254. Джерело: ESA/Hubble & NASA, A. Riess et al.

Як і наш Чумацький Шлях, NGC 3254 є спіральною галактикою. Однак їх не можна назвати «близнюками». NGC 3254 також є т. зв. сейфертівською галактикою. Подібні об’єкти мають яскраві ядра, які є потужними джерелами випромінювання та викидають струмені газу зі швидкостями до кількох тисяч кілометрів на секунду. Вони генерують приблизно стільки ж енергії, скільки вся інша галактика в цілому. Через це ядра сейфертівських галактик іноді образно називають галактичними «машинними відділеннями». Джерелом їхньої активності є центральні надмасивні чорні діри, що перебувають у процесі поглинання речовини.

Сейфертівські галактики досить поширені. До них відносять до 10% від усіх відомих галактик. При цьому, на відміну від набагато активніших квазарів, вони розташовані куди ближче до Чумацького Шляху. Ця обставина дає можливість досліджувати саму галактику, а не тільки її ядро. Тому астрономи активно вивчають подібні об’єкти в надії наблизитися до розуміння природи квазарів.

Зображення NGC 3254 було отримано за допомогою встановленої на телескопі Hubble камери WFC3. Воно створене зі знімків, зроблених у видимому та інфрачервоному діапазонах.