Фото дня: спіральна галактика NGC 3717

Новини астрономії, астрофізики та космології Фото космосу

На цьому зображенні, отриманому за допомогою космічного телескопа Hubble, зображена галактика NGC 3717. Вона розташована на відстані 60 млн світлових років від Чумацького Шляху в сузір’ї Гідри.

Спіральна галактика NGC 3717. Джерело: ESA/Hubble & NASA, D. Rosario

NGC 3717 — один із найбільш наочних прикладів спіральної галактики, видимої майже з ребра. Іноді для наочності форму подібних об’єктів порівнюють із млинцями. Діаметр диска такої зоряної системи може становити десятки й навіть сотні тисяч світлових років, але при цьому його товщина зазвичай не перевищує кількох тисяч світлових років.

Але все ж таки це не зовсім коректна аналогія. Річ у тім, що диски спіральних галактик, зазвичай, не є ідеально пласкими й часто бувають викривлені. Це добре помітно на знімку NGC 3717. Близький до нас її край злегка опущений щодо головної площини, тоді як далекий — піднятий.

На знімку Hubble можна побачити яскравий регіон у центрі NGC 3717. Це так званий балдж — центральний компонент багатьох спіральних та лінзоподібних галактик. В основному він складається зі старих зір, які обертаються по витягнутих орбітах навколо галактичного центру, де, як правило, ховається надмасивна чорна діра. Його діаметр може становити від декількох сотень до декількох тисяч світлових років.

За матеріалами https://www.spacetelescope.org