Фото дня: штучні хмари в небі над Норвегією

Новини астрономії, астрофізики та космології Фото космосу

У ніч із 5 на 6 квітня протягом приблизно 30 хвилин жителі північної Норвегії змогли помилуватися дивовижним поєднанням як природних, так і рукотворних небесних вогнів. Вони виникли завдяки експерименту AZURE (Auroral Zone Upwelling Rocket Experiment), що фінансується NASA. Його основна мета – вивчення поведінки заряджених частинок в іоносфері під час полярного сяйва.

В рамках експерименту з території Космічного центру, що належить Норвегії, Аннея були запущені дві геофізичні ракети. На висотах від 115 до 250 км вони розпорошили суміш, що складається з частинок триметилалюмінію Al(CH3)3, барію та стронцію. В результаті взаємодії з атмосферними газами ці речовини утворили різноколірні хмари, що світяться.

Вивчаючи поведінку штучних хмар, дослідники зуміли відстежити рух частинок у верхніх шарах атмосфери. Ці дані повинні допомогти їм краще розібратися в особливостях взаємодії іоносфери та сонячного вітру, а також у процесах виникнення полярних сяйв. На цьому експеримент не завершився. У майбутньому в рамках програми вивчення іоносфери NASA планує запустити ще 6 геофізичних ракет під час полярних сяйв.