Фото дня: частка малої планети

Не знаючи контексту, складно точно сказати, що саме зображено на представленому знімку. Але якщо уважно придивитися, все ж таки можна здогадатися, що на ньому зображений якийсь позаземний об’єкт, який ніколи не піддавався впливу атмосфери та води. На це вказують його надзвичайно гострі грані та загальна, вельми незвичайна структура.

На знімку, зробленому за допомогою мікроскопа дослідницького центру ESTEC, знято частинку астероїда Ітокава (25143 Itokawa). Вона була доставлена на Землю у 2010 році японською станцією «Хаябуса». Загалом апарат зібрав близько 1500 мікрозерен, в основному розміром 10 мкм й менше. Як науковий обмін, 3 частинки були передані в розпорядження ESA.

Частка речовини астероїда Ітокава під мікроскопом. Джерело: ESA

За час польоту «Хаябуса» зіткнувся з низкою серйозних технічних проблем, які неодноразово ставили всю його місію на межу провалу. Через них «Хаябуса» доставив на Землю набагато менше матеріалу, ніж планувалося. Разом з тим, зараз ці мікрозерна є єдиними подібними зразками, які є в розпорядженні вчених. Тому вони зазнають інтенсивного вивчення.

Найближчими роками вчені мають отримати у своє розпорядження ще, як мінімум, два зразки астероїдної речовини. Наприкінці 2020 року на Землю повернеться капсула японського апарата «Хаябуса-2» із пробою ґрунту астероїда Рюгу (162173 Ryugu). А на 2023 рік заплановано повернення станції OSIRIS-REx зі зразками речовини астероїда Бенну (101955 Bennu).

За матеріалами http://www.esa.int