Falcon Heavy запустить базові елементи станції Gateway

Компанія SpaceX отримала контракт на запуск двох базових компонентів навколомісячної станції LOP-Gateway: електродвигунного модуля PPE (Power and Propulsion Element) і житлового відсіку HALO (HAbitation and Logistics Outpost). Про це йдеться у пресрелізі, опублікованому на сайті NASA.

Модули PPE и HALO (концепт). Источник: NASA

Для запуску буде використана ракета Falcon Heavy. Модулі відправляться в космос не раніше травня 2024 року. Загальна сума контракту становитиме 331,8 млн. Вона охоплює вартість самого запуску, а також усі супутні витрати.

Модуль PPE побудує компанія Maxar. Він має постачати на станцію 60 кВт електроенергії, що виробляється його сонячними батареями. Завдяки йому LOP-Gateway буде забезпечено електроживленням, зв’язком, управлінням системою орієнтації. Також модуль обладнають набором іонних двигунів, які використовують ефект Холла, що дасть змогу навколомісячному форпосту змінювати свою орбіту.

Схема станції LOP-G. Источник: NASA

Відсік HALO буде побудований компанією Orbital Science на базі вантажного корабля Cygnus, який використовується для постачання МКС. Він призначений для проживання астронавтів під час їхнього перебування на борту LOP-Gateway. Додатково його обладнають стикувальними вузлами для космічних кораблів і нових модулів, що прибувають до станції.