Falcon 9 отримав ретро-логотип NASA

Космічні технології

2 квітня NASA опублікувала знімок ракети Falcon 9, яка буде використана при першому запуску нового космічного корабля Crew Dragon у пілотованому режимі (місія Demo 2). Виявилося, що її борт прикрасили знаменитим логотипом, який використовувало відомство у XX столітті.

Ретро-логотип NASA на ракеті Falcon 9, яка буде використана для місії Demo-2. Джерело: SpaceX

Оригінальна емблема Національної аерокосмічної адміністрації була затверджена у 1958 році. Вона являє собою синє коло, на якому можна побачити розсип зір, слід від космічного апарата, який рухається по орбіті, червоний профіль крила та напис NASA. Саме під цією емблемою, яка отримала неофіційну назву «фрикаделька», відомство здійснило всі свої перші космічні місії, включно з програмою Apollo.

На початку 1970-х років багато американських федеральних установ вирішили оновити свою атрибутику, NASA не стала винятком. За допомогою ребрендингу організація хотіла продемонструвати початок «сучасної» ери освоєння космосу. У цього рішення була й практична сторона: оригінальна емблема була досить складною для друку.

Замовлення на розробку нової емблеми одержала нью-йоркська студія Danne&Blackburn. У 1974 році вона представила мінімалістичний логотип, який вирізнявся унікальним стилем написання слова NASA. Він швидко отримав прізвисько «хробак». Новий логотип використовувався в період з 1975 до 1992 року, після чого організація знову повернулася до оригінальної емблеми. З того часу «хробака» можна побачити лише на деякій сувенірній продукції.

За словами керівництва NASA, рішення нанести ретро-логотип на Falcon 9 мотивоване бажанням наголосити на початку нового етапу в історії американської космонавтики. Це рішення не означає, що організація змінює свою символіку — «фрикаделька», як і раніше, залишається офіційною емблемою відомства. Водночас у NASA не виключають, що в майбутньому «логотип-хробак» може бути використаний для прикраси інших космічних місій.