ESA затвердило дизайн космічної обсерваторії Euclid

Керівництво Європейської космічної агенції (ESA) затвердило фінальний дизайн обсерваторії Euclid. Про це йдеться у пресрелізі, опублікованому на сайті організації. Рішення означає, що тепер інженери зможуть розпочати інтеграцію компонентів апарата.

Euclid обсерваторії в уявленні художника. Джерело: SA/ATG medialab

За класифікацією ESA місія Euclid належить до категорії M (скорочено від «medium», тобто середній). Її бюджет становить 500 млн євро без урахування вартості ракети-носія. Телескоп буде запущений у червні 2022 року та виведений на гало-орбіту в районі точки Лагранжа L2 системи Земля-Сонце.

Довжина апарата складе 4,5 м, ширина — 3,1 м, загальна маса — 2,1 тонни. Для поставлених завдань Euclid оснастять 1,2-метровим дзеркалом. Телескоп зможе виконувати спостереження в частині видимого та ближнього інфрачервоного діапазону.

Мета місії Euclid полягає у вивченні історія розширення Всесвіту, формування його великомасштабних структур, а також розподілу темної матерії та темної енергії. Для цього обсерваторія здійснюватиме високоточні виміри червоних зсувів далеких галактик (у радіусі до 10 млрд світлових років від Чумацького Шляху). Дані про зв’язок червоного зміщення та відстані повинні допомогти астрономам краще розібратися в тому, як Всесвіт набув свого нинішнього вигляду.

За матеріалами http://sci.esa.int