ESA орендує комерційний супутник для підтримки зв’язку з місячними місіями

Європейське космічне агентство (ESA) підписало угоду з компанією SSTL (Surrey Satellite Technology Ltd). Згідно з документом, ESA стане основним користувачем апарата Lunar Pathfinder, запуск якого запланований на 2024 рік.

Апарат Lunar Pathfinder (концепт). Джерело: SSTL

За словами представників SSTL, Lunar Pathfinder стане першим в історії комерційним апаратом, призначеним для надання послуг передачі даних між Місяцем і Землею. Його маса супутника складе 280 кг, він буде виведений на «заморожену» еліптичну орбіту, що дозволить забезпечити зв’язком місії як на полюсах, так і на зворотному боці нашого природного супутника. Апарат розрахований на вісім років служби.

Крім комунікаційних послуг, угода також передбачає участь зонда у двох експериментах ESA. Метою першого є перевірка можливості використання наявних навігаційних супутників для визначення положення об’єктів на Місяці, другого — вимірювання рівня радіації в околицях апарату. Також на Lunar Pathfinder встановлять наданий NASA лазерний ретрорефлектор. Він дозволить порівняти реальні координати автоматичного розвідника з даними, зібраними під час експерименту з космічної навігації.

За матеріалами: https://www.esa.int