Екстремофільні водорості допоможуть людям вижити на Марсі

Вчені намагаються виростити екстремофільні водорості в умовах, схожих на марсіанські. Вони сподіваються, що ці примітивні рослини зможуть забезпечити людей киснем та їжею під час перебування на Червоній планеті.

Екстремофільні водорості Dunaliella salina
Екстремофільні водорості Dunaliella salina. Джерело: Вікіпедія

Як дістати кисень та їжу на Марсі

Навіть короткочасний політ на Марс триватиме кілька років, і весь цей час екіпаж необхідно забезпечувати їжею та киснем. Зазвичай із цією задачею добре справляються рослини. Але для більшості з них умови на Червоній планеті занадто екстремальні. Атмосфера сильно розріджена і на 98 відсотків складається з вуглекислого газу, Сонце набагато тьмяніше, ніж на Землі, і дуже холодно.

Велику надію дослідники покладають на екстремофільні водорості. Ці примітивні рослини можна зустріти на Землі у вкрай негостинних умовах: у пересолених озерах та біля вершин гір, вкритих снігом. Вони їстівні й можуть виробляти велику кількість кисню.

Дослідники вирішили виростити кілька видів екстремофільних водоростей в умовах, які імітують марсіанські. Рослини помістили у місткості з водою, навколо яких створили багату на вуглекислий газ, але дуже розріджену атмосферу і слабке освітлення.

Наскільки добре екстремофільні водорості ростуть у марсіанських умовах

Зазвичай рослинам потрібна значна частка кисню в атмосфері. Адже, крім фотосинтезу, у них відбувається ще й дихання. Але екстремофільні водорості люблять надлишок вуглекислого газу в атмосфері.

А ось щодо їхнього росту при розрідженій атмосфері у дослідників були сумніви. Однак водорості показали гарні результати навіть у цих умовах. Загалом вчені вирощували три види, які ростуть у трохи різних умовах і відрізняються своєю біологією.

Dunaliella salina зустрічається по всьому світу в солоних озерах, Chloromonas brevispina живе у дуже холодному кліматі, а Chlorella vulgaris є популярною харчовою добавкою і росте у багатьох природних та штучних водоймах. Спостерігаючи за ними, дослідники хотіли з’ясувати, які біологічні пристосування допомагають їм найкраще витримувати марсіанські умови.

Для забезпечення людей на Марсі застосовуватимуться пристосовані до цих умов водорості. Зараз вчені намагаються зрозуміти, стійкість до яких факторів їм треба забезпечити у першу чергу. Очікується, що забезпечити необхідний рівень освітлення буде значно простіше, ніж земний тиск. Тому насамперед дослідників цікавить здатність водоростей рости в умовах марсіанської атмосфери.

Приєднуйтесь:https://t.me/ustmagazine