Дуже Великий телескоп зазнімкував туманність-жуйку

На новому знімку, зробленому за допомогою Дуже Великого телескопа ESO, зображено об’єкт, що чимось нагадує гігантську жуйку, яка розкинулася посеред безкрайніх космічних просторів. Але насправді перед нами туманність, відома під позначенням Gum 46.

Туманність Gum 46. Джерело: ESO

Gum 46 розташована на відстані 5500 світлових років від Землі у напрямку до сузір’я Південний Хрест. Вона являє собою газову хмару. Але чому туманність світиться рожевим кольором?

Річ у тім, що в центрі Gum 46 розташована молода, гаряча та блакитна зоря HD311999. Її потужне випромінювання збуджує атоми в навколишньому газі, які потім перевипромінюють цю енергію на певних довжинах хвиль. Рожевий відтінок, що переважає на знімку, зумовлений атомами водню — найпоширенішого елемента у Всесвіті.

Темні хмари, що оточують туманність, також являють собою вельми цікаве видовище. Насправді вони не темні. Це надзвичайно щільні області пилу, які блокують світло, що проходить крізь них та закривають світне серце Gum 46.

Знімок «туманності-жуйки» був зроблений у межах програми «Космічні скарби ESO» (ESO Cosmic Gems) — освітньо-просвітницької ініціативи, метою якої є знімкування цікавих, загадкових або просто красивих об’єктів південного неба. Знімкування зазвичай проводиться в той час, коли телескопи через ті чи інші причини не в змозі вести заплановані спостереження. Всі зібрані дані також можуть бути придатні для наукових цілей і надаються астрономам через науковий архів ESO.

Ви також можете подивитися добірку найкращих знімків найпотужніших за останні 20 років полярних сяйв.

Комети врізалися в Уран і Нептун щогодини впродовж мільйона років