DART прибув до місця складання

Корпус космічного апарата DART (Double Asteroid Redirection Test) та його силова установка прибули до Лабораторії прикладної фізики Університету Джона Хопкінса (APL). Тепер фахівці місії зможуть зайнятися фінальним складанням зонда та його передпусковою підготовкою.

Складання апарата DART. Джерело: NASA/Johns Hopkins APL/Ed Whitman

DART буде запущений влітку 2021 року за допомогою ракети-носія Falcon 9. Його метою стане 780-метровий подвійний астероїд Дідим (65803 Didymos). У жовтні 2022 року апарат вріжеться в супутник Дідима — 160-метровий астероїд S/2003 (65803) 1, також відомий під неофіційною назвою Didymoon. Очікується, що удар змінить орбітальну швидкість цього об’єкта приблизно на 0,4 мм/c. Це, своєю чергою, призведе до зміни періоду його обертання на кілька хвилин.

За зіткненням зонда з астероїдом та його наслідками спостерігатимуть радари та мережа наземних обсерваторій. У 2023 році ESA планує запустити до Дідима місію Hera, яка досягне його у 2026 році. Європейський апарат ретельно обстежить кратер, залишений після «рукотворного зіткнення», та проведе комплексне вивчення обох тіл системи. Ці дані доповнять результати, отримані під час наземних спостережень, а також допоможуть астрономам краще зрозуміти властивості та еволюцію подвійних астероїдів.

На щастя, пандемія коронавірусу не вплинула на перебіг робіт з підготовки місії. В APL впевнені, що встигнуть впоратися вчасно. Чималу роль у цьому грає порівняльна технологічна простота апарата. На його борту не буде жодних наукових інструментів, крім камери високої роздільної здатності DRACO (Didymos Reconnaissance and Asteroid Camera for Op-nav), необхідної для навігації, наведення на астероїд Дідим та його супутник, а також знімання останнього безпосередньо перед зіткненням. Щодо силової установки, то DART повинен використовувати ксеноновий іонний двигун NEXT (NASA Evolutionary Xenon Thruster).