«Цеглинки життя» могли б вціліти в атмосфері Венери

Група вчених змоделювала умови у хмарах Венери, де підвищена температура поєднується з парами сірчаної кислоти. Вони встановили, що азотисті основи, з яких збудовані РНК, можуть залишатися стабільними в таких умовах.

Венера
Венера. Джерело: www.arabiaweather.com

Органічні сполуки у хмарах Венери

Команда хіміків, біологів і планетологів із Массачусетського технологічного інституту, компанії Nanoplanet Consulting, Гарвардського університету та Університету Альберти за допомогою лабораторних експериментів з’ясувала, що умови у хмарах Венери, можливо, сприятливі для існування життя. У своїй статті, опублікованій у Proceedings of the National Academy of Sciences, група описує експерименти, які вона провела, та їхні результати.

Температура на поверхні Венери сягає 462°C. Це гарантовано більше, ніж можуть викликати будь-які органічні молекули. Проте високо над поверхнею атмосфера нагріта лише до 30–70°C. Це було б занадто спекотно для людини, проте органічні молекули могли б там вціліти.

Проблема лише в тім, що на цій висоті є щільні хмари із сірчаної кислоти. Тож вчені вирішили змоделювати подібні умови в лабораторії та подивитися, чи зможуть у них вціліти основи РНК.

Азотисті основи лишаються стабільними

Дослідники провели експерименти із цитозином, аденіном, тиміном, гуаніном та урацилом. Потім помістили у ті самі умови піримідинові та пуринові основи рибонуклеїнових кислот, а також з 2,6-діамінопурином. Після завершення експерименту вони дослідили зразки за допомогою ядерного магнітного резонансу та ультрафіолетової спектроскопії.

В результаті досліджень встановили, що «цеглинки життя», якими є усі перелічені речовини, залишаються у таких умовах стабільними. Тобто говорити про повну неможливість життя на Венері наразі не доводиться.

Автори дослідження припустили, що такі висновки можуть шокувати планетологів. Але для хіміків у них немає нічого невідомого. Нафта повністю складається з органічних сполук. У процесі перероблювання вона піддається дії концентрованої сірчаної кислоти, але деякі циклічні вуглеводні не руйнуються навіть у цих умовах.