Чорні діри стрімко ростуть услід за розширенням Всесвіту

Розмір чорних дір у Всесвіті виявився більшим, ніж очікували астрофізики. Нове дослідження пояснює причину такого зростання. Кожна окрема чорна діра може збільшуватися у розмірах у міру розширення Всесвіту. Про це повідомляє публікація у журналі The Astrophysical Journal Letters.

Розмір чорних дірок
Розмір чорних дір виявився набагато більшим, ніж уявляли вчені Ілюстрація: CNET

Нова гіпотеза, яка називається космологічним зв’язком, стверджує, що з розширенням Всесвіту після Великого вибуху всі тіла, що мають масу, також ростуть разом з ним. При цьому, чим важчий об’єкт, тим швидше він збільшується. Чорні діри, як одні з найпотужніших відомих об’єктів, ростуть швидше і найбільше в космосі.

Ця гіпотеза була висунута після детального вивчення гравітаційних хвиль у просторі-часі, що виникають внаслідок злиття двох чорних дір. Але у цих хвилях криється загадка. Ґрунтуючись на даних із розподілу світил у Всесвіті, чорні діри повинні мати масу приблизно у 40 разів менше сонячної. Але дані, отримані від гравітаційних хвиль, показують, що маса багатьох чорних дір перевищує 50 сонячних, а деякі наближаються до 100 сонячних.

У новому дослідженні пропонується пояснення як великих, так і малих об’єднаних мас чорних дір. Їхнє зростання не є результатом поглинання ними матерії. Натомість вчені припустили, що їхні розміри безпосередньо «прив’язані» до розширення Всесвіту. Передбачається, що всі чорні діри, зокрема ті, що зливаються, блукаючі на околицях нашої галактики та навіть величезні надмасивні центри більшості галактик, з часом збільшуються в розмірах.

Гіпотеза може здатися дивною, але космологічний зв’язок спостерігається і в інших галузях астрофізики. Найвідомішим прикладом цього є «червоне зміщення», при якому світло об’єктів, що віддаляються, розтягується до більш довгих червоних хвиль спектра. Це означає, що в міру того, як Всесвіт розширюється і зорі віддаляються одна від одної, фотони, що випромінюються світилами, з часом стають червонішими, втрачаючи при цьому енергію. Кажуть, що енергія світла космологічно пов’язана з розширенням Всесвіту.

Раніше астрономи були здивовані виявленням надмасивної чорної діри, що дрейфує.