Blue Origin тестує місячну систему посадки

13 жовтня компанія Blue Origin провела 13-те випробування ракетного комплексу New Shepard, призначеного для суборбітальних туристичних польотів у космос. Система складається з ракетного прискорювача (ступені) й окремої капсули екіпажу.

New Shepard був запущений з полігону в Техасі. Після відділення капсула досягла висоти 105 км, в черговий раз подолавши лінію Кармана, прийняту за умовну межу між атмосферою Землі та космічним простором. Після цього ракета здійснила успішну м’яку посадку за допомогою двигуна. Капсула приземлилася на парашутах. Це був сьомий політ до межі космосу для конкретно цієї ракети та капсули.

Як і під час попередніх стартів, New Shepard ніс корисне навантаження, що складалося з десятка різних наукових інструментів і технологічних демонстраторів. Але найважливіший вантаж був не всередині капсули екіпажу, а ззовні — на корпусі ракети. Це демонстраційна модель системи посадки на Місяць (Deorbit, Descent and Landing Sensor Demonstration). Вона була запущена за програмою NASA Tipping Point, яка має за мету заохотити приватні компанії розвивати космічні технології.

Датчики на першому ступені New Shepard. Джерело: Blue Origin

Blue Origin очолює «національну команду», яка також включає компанії Lockheed Martin, Northrop Grumman і Draper. Вони борються за контракт на будівництво місячного посадкового апарату для програми Artemis. Нещодавно Blue Origin представила NASA повнорозмірну інженерну модель модуля.

За матеріалами: https://spaceflightnow.com