BepiColombo готується до першого прольоту Меркурія

За всю історію космічної ери лише два земні посланці відвідували Меркурій. Першим був Mariner 10, який у 1974—1975 роках виконав три прольоти найближчої до Сонця планети. Другим – MESSENGER, який у 2011 році вийшов на орбіту навколо Меркурія і пропрацював там чотири роки.

Проліт Меркурія апаратом BepiColombo (концепт). Джерело: ESA/ATG medialab

Вже цими вихідними цей список поповниться третьою назвою. У ніч з 1 на 2 жовтня європейсько-японський апарат BepiColombo здійснить свій перший проліт Меркурія, пройшовши на відстані лише 198 км від його поверхні.

BepiColombo скористається гравітацією планети, щоб зменшити швидкість. Загалом його програма польоту передбачає шість гравітаційних маневрів на околицях Меркурія. Після завершення зонд зможе вийти на постійну орбіту навколо першої планети від Сонця. Ця подія запланована на 5 грудня 2025 року.

Схема першого прольоту Меркурія апаратом BepiColombo. Джерело: ESA

Крім корекції траєкторії, фахівці місії також мають намір використати майбутній проліт для збирання наукових відомостей. Зокрема, BepiColombo проведе вимірювання магнітного поля Меркурія та характеристики міжпланетного середовища. Також він зробить кілька знімків. Для цього буде використано встановлені на борту перелітного модуля MTM «селфі-камери». Вони можуть робити чорно-білі знімки розміром 1024х1024 пікселя.

За словами фахівців, BepiColombo розпочне знімання за п’ять хвилин після проходження точки мінімального зближення. У цей момент апарат перебуватиме на відстані 1000 км від планети. Очікується, що на найкращих кадрах можна буде розглянути найбільші ударні формації на поверхні Меркурія.

За матеріалами: https://www.esa.int