Астрономи виявили одну з найближчих до Землі чорних дір

Команда американських астрономів повідомила про цікаву знахідку. Їм вдалося виявити раніше невідому чорну діру. Вона входить до складу подвійної системи, один із компонентів якої є червоним гігантом.

Чорна діра зоряної маси в уявленні художника. Джерело: stx.ox.ac.uk

Відкриття було зроблене в процесі аналізу даних телескопічних спостережень. Вчені звернули увагу на незвичайну поведінку червоного гіганта V723 Mon. Світло, яке він випускає, змінювало свою інтенсивність і зовнішній вигляд у різних точках орбіти.

Надалі астрономи дійшли висновку, що справа в наявності невидимого компаньйона, гравітація якого впливає на зірку й приводить до періодичних спотворень її форми. Таким об’єктом має бути чорна діра. Дослідники нарекли її «Єдиноріг».

Знахідка цікава з кількох причин. По-перше, вона розташована на відстані всього 1500 світлових років від Сонця. На сьогодні це найближча до нас відома чорна діра.

По-друге, маса «Єдинорога» не перевищує 5 сонячних, що близько до теоретичної межі мінімально можливої ​​маси чорних дір, які утворюються в результаті колапсу зірок. Отже, «Єдиноріг» є найменшою відкритою чорною дірою.