Астрономи сфотографували масивну екзопланету

Завдяки Дуже великому телескопу Європейської Південної обсерваторії (VLT ESO) астрономи змогли отримати пряме зображення екзопланети, яку назвали YSES 2b. Вона обертається навколо молодої сонцеподібної зірки, розташованої на відстані 360 світлових років від Сонця. Світило сформувалося зовсім недавно, його вік не перевищує 14 млн років.

Екзопланета YSES 2b (знімок VLT). Джерело: ESO/SPHERE/VLT/Bohn et al.

YSES 2b являє собою газовий гігант, маса якого вшестеро перевищує юпітеріанську. Завдяки відносній молодості, її атмосфера все ще розігріта до високих температур і активно випромінює в інфрачервоному діапазоні. Це робить можливим її прямі спостереження за допомогою VLT.

За словами астрономів, найбільш дивним фактом є відстань між YSES 2b і батьківською зіркою. Вона становить 110 а.о., що майже в чотири рази більше, ніж дистанція між Сонцем і Нептуном.

Така велика відстань є викликом для наявних моделей утворення планет. Якщо YSES 2b спочатку сформувалася на нинішній позиції, то вченим важко пояснити, звідки на околиці протопланетного диска виявилося так багато матеріалу. Якщо планета виникла в результаті гравітаційної нестабільності в диску, вона, навпаки, недостатньо важка. Існує ймовірність, що YSES 2b була викинута на нинішню орбіту в результаті взаємодії з іншою масивною планетою. Але поки що астрономам не вдалося знайти в цій системі таке тіло.