Астрономи оцінили висоту «гір» на нейтронних зорях

Нейтронні зорі є одними з найщільніших об’єктів у Всесвіті: за радіуса в кілька десятків кілометрів їхня маса може перевищувати сонячну. Тому вони мають найпотужніше гравітаційне тяжіння, що приблизно в мільярд разів перевищує відповідний показник нашої планети.

Донедавна вважалося, що висота «гір» на нейтронній зорі може сягати сантиметра. Однак результати нового дослідження, виконаного командою британських астрофізиків, поставили під сумнів це твердження.

Через потужну гравітацію всі нерівності на нейтронних зорях згладжуються до мікроскопічних розмірів, і вони являють собою майже ідеальні сфери. Проте астрономи все-таки використовують термін «гори» для позначення будь-яких деформацій на їхній поверхні.

Дослідники створили найреалістичнішу на сьогодні модель нейтронної зорі. Вона показала, що максимальна висота «гір» буде вимірюватися не сантиметрами, а лише частками міліметра. Крім того, вчені спростували теорію, згідно з якою нейтронні зорі перебувають у настільки напруженому стані, що їхня кора близька до розриву в кожній своїй точці. Нова модель показала, що такі умови не є фізично реалістичними.