Астронавт SpaceX Crew-8 потрапив до лікарні після повернення на Землю

Троє астронавтів NASA та один російський космонавт після повернення на Землю 25 жовтня були доставлені до медичного закладу у Флориді замість звичного повернення до Космічного центру Джонсона в Х’юстоні. Один із членів екіпажу залишився в лікарні «Вознесіння Святого Серця» в Пенсаколі через «медичні проблеми», а решта після огляду повернулися до Космічного центру. За повідомленням NASA, астронавт із проблемами здоров’я перебуває у стабільному стані й залишився під наглядом медиків.

Crew Dragon
Команди відновлення працюють на космічному кораблі Crew Dragon після приземлення астронавтів місії Crew-8 25 жовтня. Авторство зображення: NASA

Агентство не розголошує подробиці про стан здоров’я чи особу постраждалого, посилаючись на медичну таємницю. Четвірка астронавтів, які провели вісім місяців на борту МКС, здійснила успішне приземлення в Мексиканській затоці 25 жовтня о 10:29 ранку за київським часом (3:29 ранку за східним часом). Після цього весь екіпаж направили на додатковий медичний огляд як стандартну процедуру.

Crew-8
Екіпаж місії Crew-8 в капуслі SpaceX Dragon. Авторство: NASA

До складу Crew-8 входять астронавти NASA Метью Домінік, Майкл Барратт, Жанетт Еппс та Олександр Гребенкін із «Роскосмосу». Під час трансляції повернення вони радісно посміхалися та віталися із усіма після виходу з капсули Crew Dragon і посадки на судно відновлення. На брифінгу NASA о 5 ранку повідомили, що екіпаж почувається добре та після завершення перевірок невдовзі повернеться до Х’юстона.

Crew-8
Екіпаж Crew-8 космонавт Олександр Гребенькін і астронавти NASA Майкл Барратт, Меттью Домінік і Жанетт Еппс позують для фотографії в космічному центрі Кеннеді NASA у Флориді. Авторство: SpaceX

Тривалі медичні огляди є звичною практикою після космічних місій, адже Crew-8 провели у космосі 235 днів, що є одним із найдовших періодів серед американських екіпажів. Стартували вони 4 березня 2024 року, а повернення затримувалося через низку причин, зокрема проблеми з кораблем Boeing Starliner, який доправив астронавтів на станцію, але був визнаний небезпечним для повернення. У результаті астронавти Starliner вимушені були залишитися на орбіті та повернуться додому на борту SpaceX Crew-9.

Додаткові затримки спричинили також несприятливі погодні умови, через що приземлення Crew-8 перенесли на кінець жовтня.

Раніше ми повідомляли про те, як космічна місія Crew-8 встановила рекорд після приземлення.

За матеріалами cnn.com