Астронавт Скотт Келлі відмовився від російської медалі

Американський астронавт Скотт Келлі відмовився від медалі «За заслуги в освоєнні космосу», яку йому вручив президент Дмитро Медведєв 2011 року. Він повідомив про це у своєму мікроблозі Twitter, залишивши наступний запис:

«Пане Медведєв, я повертаю вам російську медаль «За заслуги в освоєнні космосу», яку ви мені вручили. Будь ласка, віддайте її російській матері, чий син загинув у цій несправедливій війні. Я надішлю медаль поштою до посольства Росії у Вашингтоні. Хай щастить».

Скотт Келлі був зарахований до загону астронавтів NASA 1996 року. Загалом він здійснив чотири польоти до космосу. Останній із них тривав 340 діб. Метою місії було вивчення реакції людського організму на тривале перебування у глибокому космосі. Ключовою відмінністю цієї експедиції від аналогічних експериментів було те, що у Скотта Келлі є брат-близнюк Марк, який також є астронавтом (під час польоту брата він був на Землі). Після повернення Скотта Келлі вчені порівняли стан організму братів, що дозволило зібрати унікальні дані про довгострокові ефекти космічного польоту.

Астронавт Скотт Келлі. Джерело: NASA

Скотт Келлі вільно спілкується російською. Після нападу РФ на Україну він почав виступати з різкою критикою російського уряду та держкорпорації «Роскосмос». Після того як Дмитро Рогозін відправив обліковий запис Келлі в чорний список, астронавт відповів йому так: «Що, Дімон, правда очі коле?».