AstroForge готує першу місію з видобутку платини на астероїдах

Стартап з видобутку корисних копалин на астероїдах під назвою AstroForge готується запустити дві місії в космос вже цьогоріч у квітні. Це буде перша спроба видобути цінні ресурси з небесних тіл. Космічні апарати виведе ракета SpaceX Falcon 9. Про наміри компанії повідомляє Bloomberg.

Видобуток корисних копалин на астероїді
Видобуток корисних копалин на астероїді. Ілюстрація: Space.com

Також AstroForge уточнює, що під час першої місії не планується висадка на астероїд та видобуваня копалин. Натомість місія включатиме випробування способів очищення платини з астероїдних матеріалів у космосі.

У жовтні каліфорнійська компанія спробує запустити другу місію з пошуку відповідного астероїда для початку потенційного видобутку. Загальна мета полягає в тому, щоб зменшити непомірні витрати на видобуток металів платинової групи на Землі. За задумом, буде значно дешевше доставляти цінний метал із космосу.

Для цього AstroForge хоче використати місячний посадковий апарат космічного стартапу Intuitive Machines, який попрямує до орбіти Місяця. Опинившись там, 100-кілограмовий космічний корабель AstroForge продовжить шукати відповідний астероїд для майбутнього видобутку.

Екологічно безпечно

Попри те, що пуск ракет сам по собі є неймовірно шкідливим для навколишнього середовища процесом, компанія сподівається скоротити кількість викидів, що виділяються шляхом видобутку рідкоземельних елементів на Землі.

«Ми проводитимемо очищення металу на місці, з самого астероїда. Тобто отримаємо очищений від відходів метал, що буде значно безпечніше для довкілля», — пояснив виданню Bloomberg генеральний директор Метью Гіаліч.

Ризиковані перешкоди

Звичайно, це захоплива перспектива. Але кілька попередніх стартапів із видобутку на астероїдах не змогли профінансувати відправлення своїх апаратів у космос. Тому перед AstroForge постає серйозна проблема: чи вистачить у них фінансування? З іншого боку, запуск SpaceX коштує значно дешевше, ніж послуги державних космічних агентств.

Врешті-решт, AstroForge хоче висадитись на розвіданому астероїді та повернути очищені метали на Землю — а це надзвичайно складна місія, яка вимагатиме ідеальної злагодженості багатьох речей, щоб усе вдалося з першого разу.

Якщо AstroForge це зробить, то компанія стане другою після SpaceX, яка відправила приватну космічну місію за межі впливу гравітації Землі. Першою, нагадаємо, був запуск Tesla Roadster у космос до орбіти Марса.

Раніше ми повідомляли про те, що NASA знайшла додаткову ціль для місії Lucy.