Астероїдний зонд Lucy здійснить перший великий маневр

Зонд NASA Lucy цього тижня вперше увімкне свої двигуни на повну потужність. Він здійснить дві корекції траєкторії. У грудні він пролетить повз Землю та попрямує до своєї мети — троянських астероїдів Юпітера.

Зонд Lucy
Зонд Lucy. Джерело: NASA

Масштабний маневр космічного апарата Lucy

У середу, 31 січня, космічний апарат Lucy вперше з моменту запуску в серпні 2021 року запустить свої головні двигуни за межами Землі. Під час їхнього запуску апарат спалить близько половини свого бортового палива. За цим відбудеться другий, більш масштабний маневр, який, за повідомленням NASA, запланований на суботу, 3 лютого.

Метою цих двох операцій на початку 2024 року є зміна швидкості апарата на приблизно на 3200 км/год. До цих двох маневрів космічний апарат зазнавав максимальних змін швидкості близько 16 км/год, але вони були досить малими, щоб їх можна було досягти за допомогою вторинних, менш потужних двигунів.

Після цих маневрів наступною важливою віхою для Lucy стане проліт повз Землю в грудні 2024 року, коли космічний апарат здійснить гравітаційний маневр біля нашої планети, який, як ми сподіваємося, виведе його на нову траєкторію. Під час цього прольоту зонд наблизиться до Землі на відстань 370 км.

Зокрема, комбінація цих зрушень 2024 року змістить космічний апарат із його поточної орбіти навколо Сонця, яка якраз пролягає над головним поясом астероїдів між Марсом і Юпітером.

Подальший план польоту

Нова орбіта Lucy пронесе космічний апарат повз головний пояс астероїдів. Під час цього прольоту зонд скористається можливістю відвідати невелике тіло головного астероїдного поясу 52246 Дональдйохансон у квітні 2025 року.

Після цього Lucy попрямує до Юпітера і до місця розташування «троянців», які розділяють орбіту з газовим гігантом навколо Сонця. Троянські астероїди розташовані двома вільними групами, одна з яких — трохи попереду газового гіганта — утворює «ахейський табір», а інша — позаду нього — «троянський табір».

Спочатку Lucy відвідає «грецький табір» троянських астероїдів, а в серпні 2027 року націлиться на Еврібат і його супутник Кету. Після цього космічний апарат пролетить повз ще чотири троянські астероїди та три супутники й, врешті-решт, здійснить останній візит до Землі 2031 року перед тим, як ця місія завершиться 2033-го.