Астероїд 2015 BZ509 назвали міжзоряним об’єктом

Новини астрономії, астрофізики та космології

Восени минулого року астрономи виявили перший підтверджений об’єкт, який прибув до нас із міжзоряного простору. Астероїд, який одержав позначення Оумуамуа, промчав через внутрішню частину Сонячної системи та потім полетів у напрямку до сузір’я Пегаса.

На думку багатьох учених, візити таких міжзоряних об’єктів є досить звичайним явищем. Більшість із них пролітають через Сонячну систему та назавжди зникають у глибинах космосу. Але за певних обставин міжзоряні гості можуть переходити на постійні орбіти навколо Сонця. У статті, недавно опублікованій у виданні Monthly Notices of the Royal Astronomical Society-Letters, група бразильських дослідників розповіла про астероїд, який на їхню думку, може мати міжзоряне походження.

Йдеться про астероїд (514107) 2015 BZ509. Діаметр тіла оцінюється у 2,1 км. Його орбіта проходить близько від орбіти Юпітера. Але на відміну від троянських астероїдів газового гіганта, 2015 BZ509 обертається в протилежному (ретроградному) напрямку навколо Сонця.

Незвичайна орбіта 2015 BZ509 вже давно привертала до себе увагу астрономів. Річ у тім, що всі тіла Сонячної системи сформувалися з єдиної газопилової хмари, тому рухаються в одному напрямку. Щоб придбати ретроградну орбіту, 2015 BZ509 повинен був або піддатися гравітаційному впливу з боку інших об’єктів, або ж прибути до нас з іншої зоряної системи.

Щоб відповісти на це питання, дослідники створили симуляцію, в якій оцінили, як могла змінюватися орбіта 2015 BZ509 за всю історію існування Сонячної системи. Модель показала, що вона залишалася стабільною усі останні 4,5 млрд років. 2015 BZ509 не повинен був зазнавати помітного впливу з боку інших тіл. А це з досить високим ступенем ймовірності дозволяє стверджувати, що він є міжзоряним об’єктом, який колись був захопиплений Сонцем.

Підтвердження статусу 2015 BZ509 та інших подібних тіл, представляє значний інтерес для науки. За нинішнього рівня технологічного розвитку міжзоряний політ залишається перспективою вельми віддаленого майбутнього. Астероїди, подібні до 2015 BZ509, дають нам унікальну можливість вивчити речовину з інших зоряних систем не залишаючи нашу власну.

За матеріалами http://spaceref.com