ALMA склала теплову карту Психеї

Скориставшись комплексом радіотелескопів ALMA, астрономи створили найбільш детальну на даний момент карту теплового випромінювання астероїда Психея (16 Psyche), яка дозволяє краще оцінити властивості її поверхні, що, у свою чергу, є важливим кроком до встановлення природи цього об’єкта.

Астероїд Психея в уяві художника. Джерело: NASA

Результати спектрального аналізу свідчать, що поверхня Психеї містить велику кількість металів. Цей факт, а також дані про високу середню густину небесного тіла призвели до появи популярної теорії про те, що воно може бути уламком ядра протопланети, знищеної в ході масштабного зіткнення на зорі еволюції Сонячної системи.

Однак результати спостережень ALMA ставлять під сумнів це твердження. Аналіз даних про теплову емісію Психеї, зібраних радіотелескопом, говорить про те, що найкраще їм відповідає модель, у якій поверхня об’єкта являє собою пористу суміш силікатів і металів у формі сульфідів або оксидів заліза та інших подібних сполук. У зв’язку з цим учені припустили, що астероїд не є осколком ядра протопланети — він може бути тілом, що сформувалося самостійно.

Дані ALMA узгоджуються з результатами ще одного недавнього дослідження, виконаного за допомогою Дуже великого телескопа Європейської Південної обсерваторії (VLT ESO). Воно показало, що Психея є пористим об’єктом, від 30% до 50% внутрішнього об’єму якого займають порожнини.

Зображення астероїда Психея, отримані телескопом VLT. Джерело: ESO/LAM

Нагадаємо, що наступного року NASA відправить до Психеї космічний апарат, який досягне її в 2026-му. Автоматичний розвідник має детально вивчити астероїд і дати остаточну відповідь на питання про його внутрішню будову та механізм формування.