16 жовтня на навколоземній орбіті може статися зіткнення

Згідно з повідомленням компанії LeoLabs, що займається відстеженням руху космічних апаратів і фрагментів космічного сміття, 16 жовтня на навколоземній орбіті може відбутися зіткнення.

Місце можливого зіткнення супутника «Парус-64» і ступеня «Чанчжен-4С». Джерело: LeoLabs

Цього дня о 00:56 за всесвітнім часом (03:56 за Києвом/Москвою/Мінськом) у небі над Новою Зеландією відбудеться небезпечне зближення двох великих об’єктів — старого радянського супутника «Парус-64» («Космос-2004») і верхнього ступеня китайської ракети «Чанчжен-4С».

«Парус-64» запустили 1989 року для забезпечення зв’язком і навігаційними даними кораблів радянського флоту. Апарат давно вийшов з ладу і втратив керованість. Що стосується верхнього ступеня китайського носія, то він перебуває на орбіті з 2009 року.

Розрахункова дистанція зближення супутника «Парус-64» і ступені «Чанчжен-4С». Джерело: LeoLabs

За даними LeoLabs, під час майбутнього зближення два об’єкти пройдуть на відстані всього 12 м один від одного, рухаючись із відносною швидкістю 14,7 км/с. З урахуванням похибки вимірювань, а також передбачуваних розмірів супутника та ступеня, це дає високу ймовірність їхнього зіткнення. За останніми даними, вона перевищує 10%.

Сумарна маса об’єктів становить 2800 кг. Це означає, що в разі їхнього зіткнення утвориться велика хмара уламків. Ситуацію додатково погіршує те, що точка перетину їхніх орбіт лежить на висоті 991 км, де атмосфера вже не чинить практично ніякого помітного гальмівного впливу на космічні апарати. Отже, якщо зіткнення дійсно станеться, утворені фрагменти залишаться в навколоземному просторі на тисячі років. Тож нам залишається лише сподіватися, що супутник і ступінь все ж розминуться і тривога виявиться помилковою.