​​NASA схвалила місію з вивчення сонячної активності

Національна аерокосмічна адміністрація США офіційно схвалила реалізацію місії SunRISE (Sun Radio Interferometer Space Experiment). В її рамках на навколоземну орбіту буде виведено шість мікросупутників, створених на основі платформи CubeSat (6U). Їх основним завданням стане вивчення сонячної активності та викидів часток, вироблених Сонцем.

Концепт місії SunRISE. Джерело: Univ. of Michigan

Кубсати розгорнуться в конфігурацію з відстанню 10 км між сусідніми супутниками, утворивши віртуальний радіотелескоп. Вони реєструватимуть радіоімпульси в діапазоні від 0,1 МГц до 25 МГц (це випромінювання блокується земною іоносферою), що дозволить скласти тривимірні карти, які допоможуть визначити, де на Сонці виникають викиди заряджених часток, а також з’ясувати динаміку їх поширення в космічному просторі. Отримана інформація допоможе вченим краще зрозуміти механізм виникнення та прискорення цих потоків.

Запуск SunRISE запланований на другу половину 2023 р. Вартість місії (без урахування пускових витрат) складе 62,6 млн доларів. Апарати планують вивести на орбіту, близьку до місця геостаціонарних супутників, що виробили свій ресурс.