​​NASA розгляне проєкт місячного радіотелескопу

7 квітня NASA опублікувала список з 16 проєктів, які отримають початкове фінансування у рамках чергового етапу відбору за програмою NIAC (NASA Innovative Advanced Concepts). Метою програми є підтримка інноваційних ідей: в перспективі тих, що дозволять зробити прорив в аерокосмічній індустрії та удосконалити майбутні космічні місії.

Місячний радіотелескоп (концепт). Джерело: Saptarshi Bandyopadhyay

Концепт LCRT (Lunar Crater Radio Telescope) передбачає будівництво кілометрового радіотелескопа на зворотному боці Місяця. Обсерваторія вестиме спостереження на довжинах хвиль від 10 до 50 м (6-30 МГц), які відбиваються іоносферою Землі та не доходять до її поверхні. Розташування на зворотному боці нашого природного супутника дозволить використати його як своєрідний екран, що захищає телескоп від перешкод, які створюються іоносферою та земною технікою, а також від дії з боку Сонця (під час місячної ночі).

Автори проєкту пропонують розмістити LCRT в чаші одного з кратерів діаметром до 5 км. Будівництвом споруди повинні займатися самохідні роботи DuAxel: вони розтягнуть дротяну сітку та закріплять її на стінках кратера. Після цього, над центром утвореної антени, буде встановлено підвісний опромінювач.

Будівництво місячного радіотелескопу (концепт). Джерело: Saptarshi Bandyopadhyay

Команда розробників LCRT отримала 9 місяців і 125 тис. доларів на опрацювання ідеї. Після цього NASA розгляне проєкт і вирішить про можливість продовження його фінансування у рамках наступної фази програми NIAC.