​MRO отримає оновлення програмного забезпечення

Апарат MRO у період з 17 по 29 лютого припинить виконання наукових операцій і ретрансляцію даних на Землю, зібраних марсоходом Curiosity та зондом InSight. Останнє завдання буде покладено на інші марсіанські місії NASA — Mars Odyssey та MAVEN.

MRO в поданні художника. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Інженери використовують цю паузу для того, щоб оновити програмне забезпечення MRO. Зокрема, апарат отримає оновлення, яке збільшить ефективність зарядки його батарей. Крім того, фахівці надішлють оновлені дані про взаємне положення планет.

Операція буде виконана таким чином. Станцію переведуть під управління запасного комп’ютера, після чого оновлення завантажать в її основний комп’ютер. Коли інженери переконаються, що все пройшло успішно, вони перемикнуть комп’ютери й оновлять запасну систему.

MRO знаходиться на аероцентричній орбіті з 2006 року. За цей час він передав на Землю 371 терабіт даних. Станція використовується для зйомки поверхні Червоної планети, надання підтримки іншим марсіанським місіям і пошуку місць для посадки наступних зондів. За словами фахівців групи супроводу місії, оновлення ПЗ дозволить MRO продовжувати роботу протягом цього десятиліття.