​​У 4 мільярди разів…

На фото — величний Чумацький Шлях над Дуже великим телескопом Європейської Південної обсерваторії (VLT ESO), який знаходиться на вершині гори Серро Паранал у чилійській пустелі Атакама.

Поєднання надзвичайно сухого клімату, висоти над рівнем моря, та віддаленість від джерел світлового забруднення, забезпечує чудові умови для астрономічних спостережень. Саме тут смуга Чумацького Шляху з розсипом зірок настільки яскрава, що в темну ніч у його світлі можна побачити тіні від предметів та людей.

Смуга Чумацького шляху над VLT, Джерело: P. Horálek/ESO

На знімку видно незліченні зірки, темні волокна космічного пилу, та як світяться хмари міжзоряного газу.
До речі, ці хмари — області активного зореутворення. Високоенергетичне випромінювання новонароджених світил іонізує водень навколо них, що змушує його світитися червоним світлом.
Трохи нижче Чумацького Шляху розташована Велика Магелланова Хмара — карликова галактика, яка є супутником нашої зоряної системи.

За своєю світлопоглинальною силою, VLT — найпотужніший з наявних оптичних інструментів.
Він складається з 4-ох 8,2-метрових основних телескопів (юнітів), й 4-ох 1,8-метрових допоміжних телескопів (1 з них можна побачити зліва від юніта на передньому плані фотографії).

Кожен з головних юнітів здатний реєструвати об’єкти в 4 мільярди разів слабкіші, ніж ті, які видно неозброєним оком ????

За матеріалами: https://www.eso.org