Perseverance здійснив успішну посадку на Марс

Ровер Perseverance здійснив успішну посадку на Марс. Посадковий модуль місії Mars 2020 доправив його на дно 49-кілометрового кратера Єзеро в північній півкулі Червоної планети. Фахівці місії вже опублікували перше зображення, передане мобільною лабораторією з марсіанської поверхні.

База Ванденберг з космосу

Наведений знімок був зроблений 14 серпня 2020 року супутником Sentinel-2. Він демонструє частину округу Санта-Барбара (штат Каліфорнія), де розташована авіабаза Ванденберг — один із найважливіших елементів космічної інфраструктури США.

LRO сфотографував «Чан’е-5»

1 грудня посадковий модуль китайської місії «Чан’е-5» успішно сів у північно-східній частині Океану Бур. Наступного дня американський космічний апарат LRO пролетів над цим регіоном. NASA скористалася можливістю сфотографувати китайського автоматичного розвідника.

«Хаябуса-2» виконав останню корекцію курсу перед скиданням капсули

1 грудня японський зонд «Хаябуса-2» здійснив останню корекцію курсу перед відділенням капсули зі зразками речовини астероїда Рюгу (162173 Ryugu). Маневр був необхідний для точнішого націлювання посадкового апарату.

100-й запуск ракети Falcon 9

Вранці 25 листопада компанія SpaceX провела черговий запуск ракети Falcon 9. Місія пройшла без будь-яких ускладнень. Ракета успішно вивела на орбіту нову партію апаратів Starlink, а її перший ступінь з бортомвим номером B1049 сів на автономну баржу в Атлантичному океані.

Телескоп Hubble дослідив Психею

225-кілометровий астероїд Психея (16 Psyche) вважається одним із найбільш незвичайних об’єктів Головного поясу. Результати вимірювань маси цього тіла та спектральних спостережень свідчать про те, що він містить велику кількість металів. Згідно з найцікавішою гіпотезою, Психея — це фрагмент ядра протопланети, зруйнованої під час масштабного зіткнення на зорі еволюції Сонячної системи.

читати далі

50-та річниця висадки «Лунохода-1»

17 листопада 1970 року автоматичний апарат «Луна-17» здійснив м’яку посадку в Морі Дощів. Він доправив на місячну поверхню «Луноход-1» — першу в історії мобільну лабораторію, що успішно працювала на іншому небесному тілі.

Зареєстрована активність астероїда-кентавра

Більшість астероїдів Сонячної системи знаходиться в Головному поясі, що лежить між орбітами Марсу та Юпитеру. Однак ареал малих тіл не обмежений лише цим регіоном. Астрономам також відомі астероїди, які «мешкають» між орбітами Юпітера та Нептуна. Їх называють кентаврами.

читати далі