Під час повного сонячного затемнення вдалося сфотографувати комету

14 грудня на Землі відбулося єдине в 2020 році повне сонячне затемнення. Його центральна фаза спостерігалася на території Чилі й Аргентини. На жаль, через карантинні обмеження цього разу небагатьом астрономам вдалося потрапити до Південної Америку, щоб сфотографувати сонячну корону. Але ті, кому пощастило опинитися «на шляху» місячної тіні, стали свідками рідкісного видовища.

Астрономи прийняли радіосигнал невідомого походження від Проксіми Центавра

Британське видання The Guardian повідомило про цікаву знахідку, зроблену в рамках проекту Breakthrough Listen, метою якого є пошук слідів діяльності інопланетних цивілізацій — радіопередач, лазерних сигналів тощо.

База Ванденберг з космосу

Наведений знімок був зроблений 14 серпня 2020 року супутником Sentinel-2. Він демонструє частину округу Санта-Барбара (штат Каліфорнія), де розташована авіабаза Ванденберг — один із найважливіших елементів космічної інфраструктури США.

Рідкісне зближення газових гігантів

Увечері 16 грудня мешканці західного узбережжя американського континенту й островів Тихого океану могли спостерігати, як тонкий серп молодого Місяця проходить поблизу двох яскравих планет — Юпітера і Сатурна. При цьому видима відстань між останніми становила близько пів градуса, що приблизно дорівнює кутовому діаметру місячного диска.

ESA підписало контракт на першу місію космічного літака Space Ryder

9 грудня Європейське космічне агентство (ESA) підписало контракт на першу місію з використанням безпілотного космічного літака Space Ryder. Він буде запущений в 2023 році ракетою Vega-C з космодрому Куру у Французькій Гвіані.

читати далі

Вчені відкрили капсулу зі зразками астероїда Рюгу

Японські дослідники успішно відкрили посадкову капсулу місії «Хаябуса-2» і підтвердили наявність у ній зразків речовини астероїда Рюгу (162173 Рюгу). Їм також вдалося взяти пробу газової суміші всередині ємності, що відрізняється за складом від атмосфери Землі. На думку вчених, вона утворилася в результаті дегазації частинок астероїдного ґрунту.

читати далі

На Землю повернувся посадковий апарат «Чан’е-5»

Увечері 15 грудня 300-кілограмова посадкова капсула місії «Чан’е-5» успішно приземлилася в китайському автономному районі Внутрішня Монголія. Завдяки цьому успіху Китай став третьою в історії державою, що змогла взяти зразки місячного грунту й доправити їх на Землю.

читати далі

Ракеті Astra не вистачило кількох секунд для виходу на орбіту

16 грудня компанія Astra Space зробила нову спробу відправити в космос свою малу ракету-носій Rocket 3 (Rocket 3.2). Вона була запущена з космодрому Кодьяк, розташованого на острові з такою ж назвою біля берегів Аляски.