Астрономи сфотографували близьку екзопланету

Команді американських астрономів удалося сфотографувати екзопланету COCONUTS-2b, що обертається навколо червоного карлика, розташованого на відстані 35 світлових років від Сонця. Наразі це найближча до нас екзопланета, зображення якої вдалося отримати напряму.

читати далі

Blue Origin і Dynetics не змогли оскаржити контракт між SpaceX і NASA щодо виробництва місячного модуля

Рахункова палата уряду США (GAO) опублікувала результати розгляду скарг, поданих компаніями Blue Origin і Dynetics. Вони оскаржували рішення NASA видати контракт на виробництво місячного посадкового модуля компанії SpaceX.

читати далі

«Спектр-РГ» зареєстрував припливне руйнування зорі чорною дірою

Рентгенівський телескоп eROSITA, встановлений на борту обсерваторії «Спектр-РГ», зареєстрував ранню стадію розриву припливними силами зорі в центрі далекої галактики. Подія була викликана зближенням світила з надмасивною чорною дірою.

читати далі

TGO встановив нові обмеження на вміст метану в марсіанській атмосфері

Апарат TGO встановив нові граничні межі вмісту чотирьох так званих газів-біомаркерів у марсіанській атмосфері. Йдеться про метан, етан, етилен і фосфін. Ці речовини вважаються непрямими ознаками, що вказують на можливу присутність життя.

читати далі

JUICE завершив тести у вакуумній камері

Апарат JUICE успішно завершив серію термальних тестів у вакуумній камері LSS (Large Space Simulator). Загалом вони тривали 31 день. Упродовж цього часу зонд пройшов низку випробувань, які мали засвідчити його здатність витримати переліт у міжпланетному просторі. Зокрема, за допомогою спеціальних ламп корпус JUICE нагрівався до 250°C, що симулювало нагрівання Сонцем під час прольотів Венери. Потім […]

читати далі

Астрономи вперше побачили «відлуння» зі зворотного боку чорної діри

Вперше в історії астрономи зареєстрували рентгенівське випромінювання, відбите від зворотного боку акреційного диска, що оточує чорну діру в галактиці I Zwicky 1. Стаття про знахідку була опублікована в журналі Nature.

читати далі

Китай запустить до Місяця новий супутник-ретранслятор

Уже найближчими роками КНР планує відправити відразу кілька нових місій до Місяця, метою яких стане його південний полюс. Одним з основних технічних викликів, із яким довелося зіткнутися конструкторам, є питання швидкої передачі зібраних даних. Тому вони вирішили побудувати спеціалізований апарат-ретранслятор, що забезпечить надійний зв’язок із Землею.

«Наука» неконтрольовано увімкнула двигуни

Через кілька годин після стикування з Міжнародною космічною станцією лабораторний модуль «Наука» мимовільно увімкнув свої двигуни. Це сталося в той час, коли космонавти Олег Новицький і Петро Дубров готувалися відкрити люки модулей «Звєзда» та «Наука».

«Наука» зістикувалася з МКС

Модуль «Наука» здійснив успішне стикування з Міжнародною космічною станцією. В основному операція проходила в автоматичному режимі, але на фінальній стадії зближення космонавт Олег Новицький взяв керування у свої руки. «Наука» зайняла надірний стикувальний порт модуля «Звєзда», до якого ще недавно був пристикований відсік «Пірс». Останній був виведений зі складу МКС і успішно зведений з орбіти […]

читати далі

Hubble сфотографував три взаємодіючі галактики

Взаємодіючі галактики є досить поширеним явищем у Всесвіті. Зазвичай тісне сусідство призводить до низки ефектів на кшталт спотворення їхніх структур, викиду частини матерії, спалахів зореутворення, а часом і формування своєрідних «мостів», за допомогою яких галактики обмінюються речовиною.