NASA візуалізувало «танець» двох надмасивних чорних дір

Завдяки фільму «Інтерстеллар» навіть ті люди, що не дуже цікавляться астрономією мають певне уявлення про те, як повинна виглядати надмасивна чорна діра. Але як щодо ядер галактик, що зливаються, що містять відразу два подібні об’єкти? Відповідь на це питання може дати недавня візуалізація, створена фахівцями Центру космічних польотів ім. Годдарда за допомогою суперкомп’ютера Discover.

читати далі

Китай може запустити пару зондів на околицю Сонячної системи

Китай розробляє місію щодо відправлення пари космічних апаратів для дослідження далеких куточків Сонячної системи. Основне завдання полягає у вивченні геліосфери й сонячного вітру, а саме — його взаємодії з міжзоряним середовищем.

Повторне випробування Starliner знову перенесли

Компанія Boeing підтвердила чергове перенесення повторного безпілотного випробування корабля CST-100 Starliner. Повідомляється, що політ відбудеться не раніше серпня-вересня поточного року. В офіційній заяві Boeing зазначено, що нова дата буде відома зважаючи на стикування корабля з МКС, наявності доступної ракети Atlas V і вільного майданчика для запуску.

Повторное испытание Starliner вновь перенесено

Компания Boeing подтвердила очередной перенос повторного беспилотного испытания корабля CST-100 Starliner. Сообщается, что полет состоится не раньше августа-сентября текущего года. В официальном заявлении Boeing говорится, что новая дата будет выбрана исходя из возможности стыковки корабля с МКС, наличия доступной ракеты Atlas V и свободной площадки для запуска.

читати далі

Ingenuity здійснив успішний політ у марсіанській атмосфері

19 квітня дрон Ingenuity здійснив перший в історії політ в атмосфері іншої планети. Апарат зміг піднятися на висоту трьох метрів і завис на 30 секунд, після чого знову спустився на марсіанську поверхню. Загалом його політ тривав 39,1 секунд.

Перший після Комарова

Всі знають ім’я людини, яка першою перетнула межу атмосфери та облетіла Землю в космічному апараті. Набагато важче питання — хто з людей, яким судилося побувати в космосі, з’явився на світ раніше за інших космічних мандрівників. На це звання претендує й один із наших земляків — уродженець Полтавщини Георгій Тимофійович Береговий. Сьогодні виповнюється рівно сто років […]

Ракета Alpha встановлена ​​на стартовому майданчику

Фахівці компанії Firefly Aerospace вперше встановили повністю зібрану ракету Alpha на стартовому майданчику космодрому, що розташований на базі ВПС США Ванденберг. Подія була присвячена 60-й річниці польоту Гагаріна.

60 років від дня першого польоту людини у космос

День космонавтики, перший політ людини в космос чи політ Гагаріна — у різних країнах сьогодні згадують цю визначну подію по-своєму. Проте ця дата однаково важлива для всього світу, адже рівно 60 років тому людина вперше опинилася в космосі.

читати далі

InSight зареєстрував ознаки двох марсотрусів

Зонд InSight перебуває на Марсі з листопада 2018 року. За цей час він зареєстрував сотні коливань, але лише два з них (магнітудою 3,6 і 3,5 бала) мали досить чіткі сигнатури, які дозволили визначити, що їхнє джерело походить з регіону під назвою Борозни Цербера (Cerberus Fossae). Борозни являють собою серію розломів завдовжки понад тисячу кілометрів, розташованих […]

Mars Odyssey відзначив 20-річний ювілей

7 квітня місія Mars Odyssey відзначила свій двадцятий день народження. Саме в цей день 2001-го ракета Delta II відправила до Червоної планети однойменний автоматичний апарат, що успішно вийшов на ареоцентричну орбіту в жовтні того ж року.

Телескоп Gaia виявив екзопланету

Основне призначення запущеного в 2013 році астрометричного телескопа Gaia – складання детальної карти розподілу зірок Чумацького Шляху. Для цього він вимірює положення, напрямок руху і спектральні класи приблизно мільярда світил.

читати далі

Посадка китайського марсохода відбудеться в середині травня

Висадка спускового модуля місії «Тяньвень-1» на Марс відбудеться в середині травня. Про це повідомили представники наукової спільноти КНР. Модуль доставить на поверхню Червоної планети 240-кілограмовий ровер. У разі успіху, Китай стане третьою в історії країною, яка зуміла здійснити м’яку посадку на Марс, і другою, що висадила самохідний колісний апарат.