OSIRIS-REx торкнувся Бенну

У ніч із 20 на 21 жовтня автоматичний апарат OSIRIS-REx розпочав виконання ключової операції своєї наукової програми: взяття зразка речовини астероїда Бенну (101955 Bennu). Він активував бортові двигуни й почав наближення до об’єкту досліджень, розгорнувши механізм TAGSAM — 3,5-метровий складаний маніпулятор, на кінці якого знаходиться пробовідбірник.

Фото дня: транзит на 1С

Представлений знімок був зроблений американським фотографом і астрономом-аматором Ендрю Маккарті (Andrew McCarthy) в ніч з 14 на 15 жовтня. Йому вдалося зафільмувати Міжнародну космічну станцію на тлі Місяця.

Політ над Юпітером

2 червня 2020 року американський космічний апарат Juno у 27-й раз наблизився до Юпітера, пролетівши в декількох тисячах кілометрів від верхівок хмар газового гіганта. Як завжди, камера JunoCam, встановлена на борту зонда, зробила ряд фотографій юпітеріанської атмосфери.

LRO сфотографував «кратер-пончик»

У більшості випадків ударні кратери мають округлу форму. Але з цього правила існують винятки. Вивчаючи зображення інших небесних тіл, астрономи виявили ряд ударних утворень, які відрізняються від «стандартного» виду. Серед них є структури, які мають овальну і навіть квадратну форму, а також так звані концентричні кратери.

Нью-Йорк очима Sentinel-2

Цей знімок був зроблений супутником проєкту Sentinel-2. Він показує найбільше місто Сполучених Штатів Америки — Нью-Йорк. Місто має населення 8,4 млн осіб (20,6 млн — з урахуванням міської агломерації) і займає територію 783 км².

читати далі

Hubble сфотографував майбутню «зоряну колиску»

Це зображення, отримане телескопом Hubble, демонструє далекий космічний об’єкт, відомий як J025157.5/600606. Він розташований у сузір’ї Кассіопеї та являє собою так звану вільно плаваючу газову глобулу, що випаровується (frEGG) — область підвищеної густини міжзоряного водню, всередині якої газ захищений від впливу іонізуючого ультрафіолетового випромінювання сусідніх молодих зірок.

читати далі

«Пропалення» першого ступеня SLS буде здійснене в середині листопада

На початку нинішнього року перший ступінь нового надважкого носія SLS був перевезений зі складального підприємства до Космічного центру ім. Стенніса. Після цього інженери розпочали комплексні перевірки агрегату, щоб переконатись у його готовності до космічного старту.

Обертання небесної сфери

Ця нова світлина, зроблена фотографом Європейської Південної обсерваторії (ESO), демонструє зоряні треки над горою Ла Сілья. Вона розташована в пустелі Атакама, її верхівка піднімається на 2400 метрів над рівнем моря.

читати далі

NASA використала нейронну мережу для пошуку свіжих кратерів на Марсі

З 2006 року автоматичний апарат MRO здійснює комплексні дослідження Червоної планети. За цей час він відправив на Землю сотні тисяч фотографій Марса. Їх аналіз виявив багато невідомих раніше деталей рельєфу. Крім того, MRO виявилося незамінним інструментом для виявлення свіжих ударних кратерів.

читати далі

Астрономи пояснили походження шапок метану в горах Плутона

У 2015 році космічний апарат New Horizons здійснив політ Плутона (134340 Pluto). Вивчивши його знімки, астрономи помітили, що, як і на Землі, вершини багатьох гір карликової планети вкриті сніговими шапками. Тільки вони складаються не з водяного льоду, а з твердого метану.

читати далі

Сім країн приєдналися до «Угод Артеміди»

Навесні поточного року США започаткували ініціативу під назвою «Угоди Артеміди» (Artemis Accords). Це набір основних принципів, якими повинні керуватися всі країни, що займаються освоєнням Місяця. Згідно з заявами NASA, вони є розвитком норм, що містяться у Договорі про космос 1967 року.