Головна Новини NASA затвердила дизайн місії SunRISE

NASA затвердила дизайн місії SunRISE

Новини

NASA затвердила дизайн місії SunRISE (Sun Radio Interferometer Space Experiment). Це рішення дає фахівцям можливість приступити до розробки детального фінального дизайну апаратів і почати виготовлення їхніх компонентів.

Концепт місії SunRISE. Джерело: Univ. of Michigan

Основною метою місії є вивчення сплесків радіовипромінювання Сонця, які передують спалахам, корональним викидам маси та іншим проявам його активності. SunRISE складатиметься з шести невеликих апаратів, створених на основі платформи CubeSat (6U). Їх виведуть на геосинхронну орбіту і потім розгорнуть у формацію з відстанню 10 км між сусідніми супутниками, створивши віртуальний радіотелескоп.

Кубсати реєструватимуть радіоімпульси в діапазоні від 0,1 МГц до 25 МГц (це випромінювання блокується земною іоносферою), що дозволить скласти тривимірні карти, які дадуть можливість визначити, де на Сонці виникають викиди заряджених частинок, і прослідкувати динаміку їхнього поширення в космічному просторі. Це, у свою чергу, допоможе вченим краще зрозуміти механізм утворення та прискорення цих потоків і збільшить точність прогнозування подій сонячної активності.

Супутники SunRISE будуть виведені в космос як попутний вантаж на комерційному апараті, побудованому компанією Maxar. Запуск місії відбудеться не раніше квітня 2024-го і не пізніше вересня 2025 року. Загальний кошторис проєкту оцінюється в 62,6 млн доларів.

За матеріалами: https://blogs.nasa.gov